ד"ר סיגל אופנהיים-שחר

ד"ר
טלפון: 
דוא"ל: 
שעות קבלה: 
תחום מחקר: 

פירסומים

ספר

 

אופנהיים שחר, ס. (טרם פורסם) "מתערבות שתצליחו"- תרומתה של 'עזרה פמינסטית נוספת' לטובת התערבות אפקטיבית בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות תל אביב, רמת גן : תמה מופ"ת, הוצאת בר אילן.

 

פרק בספר

 

Oppenhaim-shachar, S. (not yet published). 'Why becoming a "Good men", is a feminist issue', in ".” Ed, G. Bonifacio, Gender, Feminism and Global Cross-cultural Connections: International and Interdisciplinary Perspectives, U.K: Emerald Press.

 

 

מאמרים בכתי עת שפיטים

 

Oppenhaim-shachar, S., (2014) Sense of entitlement and extra feminist Assistance, Hagar- Studies in Culture, Policy and Identities Vol. 11 (2). 60-82.

 

אופנהיים- שחר, ס.( 2016) "את אולי שחורה אבל לא שחורה כמוני", השוואה בין אופני 'עשיית זהות' אתנית בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות כדרך להדוף או להיעתר לתהליכי התערבות של הנגשת תמיכה, לקראת עתיד תעסוקתי אופטימי. סוציולוגיה ישראלית. יז 2, 7-28.

 

Oppenhaim-shachar, S. & Benjamin, O. (2016) Adolescent Girls' connectivity in an Occupational-Efficacy Workshop: Understanding Avoidance. Woman’s Studies International Forum 57 38-47

 

התקבלו  לפרסום-

 

אופנהיים- שחר, ס. מ"נא לגעת" ל"נא לדעת": מעקב אחר עבודת גבולות ביחס למושג "גבר גבר" בקרב צעירים בקהילת פיק-אפ. מגמות .

 

אופנהיים שחר, ס. ובנימין, א. דרכים למניעת תגובות הימנעות וויתור, בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות המשתתפות בתהליך סדנאי לחיזוק 'חוללות תעסוקתית'. כתב העת מפגש.

 

 

מצויים בשיפוט-

 

מה מתאפשר בתהליך ה- becoming  שבין ה-being  ל- doing , בקרב מתכשרות להוראה. או כיצד מתאפשר ביסוס 'אני מאמינה' פדגוגי פעיל קרב מתכשרות להוראה, בתוך מרחב המעודד עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית. דפים.

 

אופנהיים שחר, ס. ".....והכי חשוב חברים, תמיד תזכרו 'לסגור עסקה'" כיצד שפת הפיק- אפ מקדמת 'תרבות אונס'. כתב העת שפה וחברה.

 

Oppenhaim-shachar, S “…How am I going to pass this 'audition'?” Under what conditions can second-generation Ethiopian immigrant adolescent girls, respond to a dialogue inviting them to promote their occupational aspirations?  Gender & education.

 

Oppenhaim-shachar, S. Ways of knowing how to 'voice' through Feminist Pedagogy– How female Student become Teachers. Teachers

 

 

בתהליך כתיבה ומחקר –

 

אופנהיים שחר ס', ברנט א' -כיצד ניתן לקדם שותפות הורית מיטבית במהלך ההכשרה של סטודנטים להוראה, מרכז מהות. סמינר הקיבוצים מכללת לוינסקי.

 

אופנהיים שחר, ס."לוותר לוותר לוותר – זה מה שהיתי מלמדת בגן", כיצד עשויה להשתנות זהותן הפדגוגית והאישית של חרדיות הלומדות חינוך בתוך מרחב פדגוגי חילוני.

 

 

פרסומים לא שפיטים-

 

אופנהיים שחר, ס. (2011) "מי זו אישה טובה" – עבודת סדנה עם נערות מקהילות מתויגות "פנים" כתב עת לחברה וחינוך- לשמוע את האחר לדבר עם כולם, דצמבר. עמ' 16-25 .

 

אופנהיים שחר, ס. ( 2013) "התערבות יעילה לקידום עצמאות כלכלית בקרב צעירות". "אפשר"- ביטאון לעובד החינוכי- סוציאלי, הכנה לעולם העבודה בתעסוקה של בני נוער וצעירים, 30- 31.

 

כתיבה אקטיביסטית –

 

אתר און לייף- עיתונות לנשים על ידי נשים. http://www.onlife.co.il/users/%D7%A1%D7%99%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%97%D7%A8

הרעות החולות של מנהיגות פטריאכלית -ביבי גיבור ישראל 29.5.2011

מנטורינג פמיניסטי- בואי תני לי יד ונלך25.9.2011

שביתה לגברים בלבד 27.9.2011

שיטת המכרזים בישראל פוגעת בעיקר בנשים 15.6.2011

נאו ליברליזם- כסף או איכות, מה שווה יותר 26.11.2011

כמה נשים שוות באמת?  27.6.2011

שוויון בעולם של גברים, איך נפרוץ את מעגל הקסמים 16.6.2011

למען נשים אך נגדן 25.2.2013

הריון לידה אימהות וקרירה הילכו יחדיו4.9.2011

דפני ליף מנהלת או מנהיגה? 18.9.2011

לשנוא פמיניסטיות זה שיח לגיטימי! 6.2.2011

 

 

ספרות ילדים-

 

אופנהיים שחר, ס.(2002 ), איך את יודעת שאני זו אני, ספריית הפועלים תל אביב.

אופנהיים שחר, ס.( 2006 ), החן שבטל- מקום שני תחרות סיפור קצר הוצאת מטח, תל אביב.

קורסים

 

קורסי  הוראה- 2017

התוכנית ללימודי מגדר- התכנית לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה – בית ספר לחינוך

·         חיזוק מיומנויות רכות בתוך הקשר קבוצתי- הנחיית תהליכים צוותים וקבוצות סדנא שנתית כוללת תיאוריה ופרקטיקה- שנה שנייה תואר שני- חוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

·         פוליטיקה של תהליכי העצמה פמיניסטית, קורס בחירה תואר שני.

·         'Girlhood studies' כל מה שרצינו לדעת על נערות, וכיצד העולם נחווה מנקודת מבטן, מיפוי שיחים בשדה הבינתחומי. סדנא מרוכזת, התכנית לימודי מגדר, תואר שני, שנה שנייה.

·         'חוללות מנהיגותית' (Leader ship efficacy) במבט מגדרי- קורס מרוכז, תואר שני שנה שניה, התכנית ללימודי מגדר.

·         מתדולוגיה איכותנית בחינוך –קורס מתקדם  למסטרנטים.

·         מאפיסטמולוגיה לפרקטיקה בחינוך- מתודולוגיות איכותניות לדוקטורנטים.

תחומי מחקר

תהליכי התערבות ממוגדרת לחיזוק חוללות בקרב אוכלוסיות מגוונות (חרדיות; נערות בהצטלבות מיקומי שוליים; גברים צעירים בעל חווית גבריות שברירית). תחומים אלה כוללים תכנים כמו פדגוגיה פמיניסטית; תהליכי הנגשת תמיכה; ופוליטיקה של רגש; רטוריקה של העצמה.