הלה דלל, סטודנטית במסלול המחקרי, בהנחיית ד"ר מירי רוזמרין

הלה דלל, במקור רמת גן, כעת בקריית אונו, סטודנטית במסלול המחקרי בהנחיית ד"ר מירי רוזמרין.

המחקר של הלה בוחן בעזרת המושג "טכנולוגיות של העצמי" שטבע פוקו (1988) ובאמצעות ניתוח שיח סמיוטי (Fiske 1987) את ייצוגי הנשים הזקנות בסדרה האמריקאית גרייס ופרנקי (2015-, Netflix). העבודה מנתחת את המפגש בין הדמויות הראשיות בסדרה, שתי נשים בשנות השמונים לחייהן, עם ייצוגי הכוחות הטמפורליים הניאו - ליברליים המופעלים עליהן ודוחקים אותן לשולי הזמן החברתי. גיבורות הסדרה נעזרות במגוון טכנולוגיות של עצמי המפנימות את מערך הכוחות הטמפורלי בו הן פועלות, אך בד בבד יוצרות באמצעותן מרחב חרות המאתגר את מנגנוני כוח אלה.

ממצאי המחקר עובדו למאמר המוגש בימים אלה לשיפוט בכתב העת Feminist Media Studies .  שם המאמר:

"Facing Exclusion in Neoliberal Times: Technologies of the Self of Older Women in the American Series Grace and Frankie"

הלה מלמדת באוניברסיטה הפתוחה ומנהלת המדור לקידום הוראה, במסגרתו אחראית על הפיתוח המקצועי של סגלי ההוראה. בנוסף, הלה מנחה קבוצות תמיכה לנשים בזמן גירושין ופרידה,  במרכז רקמן באוניברסיטת בר – אילן. בשנה האחרונה היא מנחה גם קבוצות טקסט בנושא זה בפלטפורמה האינטרנטית:  7 Chairs.

הלה מספרת על התוכנית ללימודי מגדר:

"אני מחוברת רגשית ואינטלקטואלית לתוכנית. באמצעותה נחשפתי לעולמות ידע שחיזקו את תפיסת עולמי הפמיניסטית. אלה, יחד עם חיבור רגשי עמוק לנושא, מעצבים את מסגרת התייחסותי לעולם ומאפשרים לי ליצוק משמעות להתנהלותי בתוכו.

אני חולמת בעתיד ללמד בתחום לימודי המגדר במסגרות אקדמיות. להמשיך להנחות קבוצות תמיכה לנשים בזמן גירושין ופרידה במגוון מסגרות. וכן להרחיב את פעולתי בתחומי השינוי החברתי לתחום החינוך המגדרי".