ד"ר סיגל אופנהיים-שחר
נערות במיקומי שוליים, אזרחות פעילה
קורות חיים
http://sociology.biu.ac.il/node/1527
CV in English after Hebrew
השכלה
תואר |
שם מוסד |
תוכנית\ חוג |
שנת סיום |
תואר שלישי-PhD |
אוניברסיטת בר אילן |
תכנית ללימודי מגדר |
2012 |
תואר שני- M.A |
אוניברסיטת בר אילן |
תכנית ללימודי מגדר |
2008 |
תואר שני- M.A |
לסלי קולג' |
הנחיית קבוצות בשילוב הבעה ואומנויות |
2002 |
תעודת הוראה |
אוניברסיטת באר שבע |
פילוסופיה לחטיבה עליונה |
2000 |
תואר ראשון-B.A |
אוניברסיטת תל אביב |
פילוסופיה כללית וספרות כללית |
1988 |
Academic Education
2012: Ph. D - Gender Studies. Bar-Ilan Un
Thesis: "Extra Assistance" Adolescent 'at risk' Girls Improving their Occupational efficacy.
2007: M.A. – Interdisciplinary Studies, Gender Studies Program, Bar-Ilan Uni.
2002: M.A. – Social Phycology. Lesley College.
Thesis – Group Facilitation-Androgynous Leadership.
1999: Teaching Diploma – high school philosophy, Ben Gurion Uni.
1988: B.A. Comparative Philosophy and General Literary Theory, Tel Aviv Uni.
ניסיון אקדמי
2010- |
הוראה התואר שני ושלישי- אוניברסיטת בר אילן- התוכנית ללימודי מגדר; החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה |
2014-2018 |
מחקר פעולה והדרכה פדגוגית במכללת לוינסקי, בית ספר לחינוך |
2017- |
הוראה וליווי דיסרטציות בהביט האיכותני, בית ספר לחינוך, תואר שלישי אוניברסיטת בר אילן |
2017- |
הוראה במכללה האקדמית אונו- תואר ראשון ושני, בית ספר לחינוך |
2021 | הוראה במכון מופת- סדנת אתנוגרפיה בחינוך |
Professional-Academic Experience
2017- Ono Academic College – Lecturer at School of Education; MBA Program.
2014 –2017 Levinsky College of Education- Research Fellows.
2010 – Bar-Ilan University- Teaching Fellows at the Sociology and Anthropology Department; the Gender Studies Program; school of Education.
2021- Moft Institute - Teaching Ethnography workshop in education
מחקר
מגדר, סוציולוגיה, חינוך, נערות מאוכלוסיות מתויגות, חוללות מנהיגותית, פדגוגיה פמיניסטית, תהליכי התערבות שתפנים, הנחיית קבוצות ותהליכים, גבריות רעילה, מתודולוגיות מחקר איכותני.
Main Research topics
Feminist and Narrative Pedagogy.
Intervention processes with stigmatized Communities
Girlhood studies.
Toxic masculinity.
Feminist leadership
Main Teaching topic
Non-traditional pedagogy - feminist, Narrative, informal and unformal.
Intervention processes that trying to bridge over distrust and social distance (ethnic, gender, class, national, religious).
Social - educational work with youth, especially "at risk" (Intersectionality), in order to enhance self-efficacy.
Group facilitation, team processes, conflicts and leadership.
Feminist leadership.
Qualitative research
Organization, Diversity, equality, and management
קורסים
קורסי הוראה- 2017
התוכנית ללימודי מגדר- התכנית לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה – בית ספר לחינוך
· חיזוק מיומנויות רכות בתוך הקשר קבוצתי- הנחיית תהליכים צוותים וקבוצות סדנא שנתית כוללת תיאוריה ופרקטיקה- שנה שנייה תואר שני- חוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.
· פוליטיקה של תהליכי העצמה פמיניסטית, קורס בחירה תואר שני.
· 'Girlhood studies' כל מה שרצינו לדעת על נערות, וכיצד העולם נחווה מנקודת מבטן, מיפוי שיחים בשדה הבינתחומי. סדנא מרוכזת, התכנית לימודי מגדר, תואר שני, שנה שנייה.
· 'חוללות מנהיגותית' (Leader ship efficacy) במבט מגדרי- קורס מרוכז, תואר שני שנה שניה, התכנית ללימודי מגדר.
· מתדולוגיה איכותנית בחינוך –קורס מתקדם למסטרנטים.
· מאפיסטמולוגיה לפרקטיקה בחינוך- מתודולוגיות איכותניות לדוקטורנטים.
פירסומים
ספרים
אופנהיים - שחר, ס. (2019). נתערב שתצליחו -התבוננות מחודשת בהנחיית תהליך התערבות, בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. תל אביב : תמה, מכון מופת. 140 עמוד.
פרקים בספר
אופנהיים שחר, ס. (טרם פורסם) גזענות מוסדית בתוך "שירותי אנוש: תיאוריה, מחקר ופעולה של תחום מתפתח", עורכים דלית שמחאי, אורנה בלומן וציון ברנץ. חיפה: פרדס.
אופנהיים שחר ס', ברנט א'. (2022) מי אנחנו שנדבר עם ההורים? מגבלות בהכשרת גננות לקשר מיטבי עם הורים, התנסות של סטודנטיות בדיאלוג עם הורים כהזדמנות לחשוף את מורכבות השיח . בתוך ללכת בין הטיפות- אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים, בעריכת גילת א' וטבק ע'. מכון מופת: תל אביב. 45- 64
ברנט א', אופנהיים שחר ס' (2021) 'אירוע יוצא דופן' כחלק מדיאלוג במרחב רב משתתפים, שילוב של פדגוגיה נרטיבית בתהליכי הכשרת מורים, בתוך פדגוגיה נרטיבית מסיפורים אישיים לזהויות מקצועיות, בעריכת דביר נ' וגדרון א'. מכון מופת: תל אביב. עמ' 106-120
Oppenhaim-Shachar, S. (2021) "Developing Leadership Acts A Way to Reclaim Power Which Can Harness Actions and Resources", In Handbook of Gender and Educational Leadership. (Eds) Pontso Moorosi, Victoria Showunmi, Charol Shakeshaft, Izhar Oplatka. London: Bloomsbury publishing. p. 125-139
Oppenhaim- Sahachar, S. (2021) Good Girl- Israeli Ethiopian Girls Negotiate their Blackness. In Living like a girl - Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context. Maria A. Vogel & Linda Arnell (Eds.). Oxford, New York: Berghahn Books. p. 65-82
Oppenhaim-Shachar, S. (2017). 'Becoming a "Good men", is a feminist issue', in ".” Ed,
G. Bonifacio, Global Currents in Gender and Feminisms: Canadian and International Perspectives, England: Emerald Press. 237-250.
מאמרים
הישריק, מ. ואופנהיים שחר .ס. התנגדות רבת פנים- חרדיות מנהלות משא ומתן מגוון בין שמרנות למודרנה. סוגיות בחברה הישראלית, 31(2), 5-28
אופנהיים שחר- ס'. (2020) עיצוב מרחב למידה על פי עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית לפיתוח החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה. דפים. 73 11-33 .
אופנהיים שחר- ס'. (2020) אמון וחשדנות בקרב סטודנטיות חרדיות שלומדות במכללה חילונית. החינוך וסביבו. כרך מ"ב, 93-119
אופנהיים- שחר, ס', (2019) ״אני בטוח אהיה מט״בית, גם אימא שלי מט״בית, אולי זה אצלנו הגורל״: זהות תעסוקתית איכותית בקרב נערות אתיופיות בשוק עבודה ממוגדר ומגזיע. סוגיות חברתיות בישראל , 27 , עמ׳ 69-43 .
אופנהיים שחר, ס. (2017) ".....והכי חשוב חברים, תמיד תזכרו 'לסגור עסקה'" כיצד שפת הפיק- אפ מקדמת 'תרבות אונס'. שפה וחברה, 10 (2). 53-71.
אופנהיים- שחר, ס. (2017) איך עוברים מ"לגעת" ל"לדעת" : מעקב אחר עבודת גבולות כביטוי לדיאלוג מגוון של צעירים בקהילת פיק-אפ עם תפיסות "גבריות" מגמות, 52 (2) 45-76.
אופנהיים- שחר, ס.( 2016) "את לא תוכלי להבין! את אולי שחורה, אבל לא שחורה כמונו!" השוואה בין אופני "עשיית זהות" אתנית בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. סוציולוגיה ישראלית. יז 2, 7-28.
אופנהיים שחר, ס. ובנימין, א. (2016). הימנעות ומשמעויותיה בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות. מפגש, כרך כ"ד, גיליון, 43, 39-57
Oppenhaim- Sahachar, S, & Heishrik, M. (2022) From multi-faceted resistance to multi-dimensional identities: Ultra-Orthodox women working toward bachelor's degrees at a secular teacher training college. Israel Studies review, 37 (1), 58-80
Oppenhaim-Shachar.S. & Berent I. (2021) Kindergarten teachers and ‘sharing dialogue’ with parents: The importance of practice in the process of building trust in the training process, Teaching Education, DOI: 10.1080/10476210.2021.1996557
Oppenhaim- Sahachar, S., (2020) "Shaping a ‘Pedagogical voice’ Using Feminist Pedagogical Principles". Gender & Education. 33, (6), 773–789
Oppenhaim-Shachar, S., (2017). Pedagogical Credo Based on Feminist Pedagogy as a Way to Voice Personal Identities. In Educating for change -The European Conference on Education, Organized by The International Academic Forum- Iafore, issn: 2188-1162. 129-137
Oppenhaim-Shachar, S., (2017). “…How am I going to pass this ‘audition’?” Under what conditions can second-generation Israeli Ethiopian immigrant adolescent girls, respond to a dialogue inviting them to promote their occupational aspirations? Gender & Education. 31 (8), 1077-1092.
Oppenhaim-Shachar, S. & Benjamin, O. (2016). Adolescent Girls' connectivity in an Occupational-Efficacy Workshop: Understanding Avoidance. Journal: Woman's Studies International Forum. 57 38–47
Oppenhaim-Shachar, S. (2014). Sense of Entitlement and Extra Feminist Assistance, Hagar Studies in Culture, Policy and Identities Vol. 11 (2). 60-82
אמצעי התקשורת
"חתרתי למגע וסגרתי עסקה" - כתבה בעיתון "לאשה", יולי 2023
פודקאסטים
- למה ילדים מפריעים בשיעורים? התנגדות ככלי חינוכי
- בוא נראה אותך גבר- תרבות הנגד לפמיניזם, גבריות רעילה וחברות פיק אפ
- מנהיגות בראי מגדרי- כיצד ניתן להבין מנהיגות מבעד לעשרה מגדרית. האם יש מנהיגות נשית?
- לימודי מיניות בקרב נערות- תסריטים של מיניות בקרב נערות, כיום. מה השתנה ומה טרם?
- לרגל יום הנשים- לאן הגענו עד עכשיו ולאן עוד יש לנו לשאוף?
תאריך עדכון אחרון : 21/09/2024