גברים (חדשים) מלמדים נערים (ישנים): דילמות בחינוך נערים לשוויון מגדרי בתיכונים בישראל במסגרת תכנית ההתערבות נוער מוביל שינוי.

סטודנט/ית
ירון שוורץ
שנה
2015
תואר
PhD
תקציר

מחקר זה בוחן דילמות של "גברים חדשים" אשר עבדו כמנחים בתוכנית ההתערבות נ.מ.ש לנערים ומבקש להאיר בכך את מורכבות תהליך השיווק וההטמעה של עמדות גבריות-אקטיבסטיות. תוכנית נ.מ.ש (נוער מוביל שינוי) פעלה בין השנים 2002-2011 ובאופן אקסטרה-קוריקולרי בכיתות נבחרות, בבתי ספר תיכוניים בישראל והועברה בנפרד לנערים ונערות. מטרת תוכנית נ.מ.ש. לנערים הייתה לחנך לגבריות חדשה, שיוויון בין מינים ומגדר. בעוד שהיבטים רבים בנוגע למגדר ופמיניזם נחקרו בישראל, המחקר הביקורתי על גברים וגברויות נמצא בראשיתו, והתמקד עד כה בהקשרים שונים של השירות הצבאי, אך לא ביחס למתרחש במערכת החינוך. בהקשר זה, המחקר הנוכחי הוא ייחודי משום שהוא מתאר את החוויה הסובייקטיבית של מנחים אשר הורו לנערים גבריות בעזרת תכנים שעוסקים במגדר.  לתקציר המלא

תאריך עדכון אחרון : 07/03/2022